tirsdag den 23. juli 2013

Spidskålssalat

Da jeg lavede plankebøf, blev der en halv bøf til overs, og jeg spekulerede over hvad jeg skulle bruge den til. En kollega fortalte mig tilfældigvis om spidskålens vidunderlige væsen, og da jeg samtidig sad med sidste nye eksemplar af Kvinna hvori der var en opskrift på "Salat við oksakjøt, blásoppaosti og valnøtum" (salat med oksekød, blåskimmelost og valnødder), så var det oplagt at lave denne salat med spidskål.

Spidskålssalat

Jeg brugte:

spidskål (i lange tynde strimler)
eng. bøf
cherry tomater
vindruer
danablu
balsamicoeddike

Jeg undlod valnødder, da det ikke lige er min favorit. Salater er jo på den måde meget taknemmelige; man putter bare det i man godt kan lide. Jeg vil dog sige, at godt nok er jeg glad for en enkelt skive brød med Danablu ind i mellem, men i en salat er det lige i overkanten. Den vil jeg helt sikkert droppe næste gang, og evt. tilføje noget frisk mozzarella i stedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar